Loading Events

Stefan Hertmans

14 maart, 2019 20:00 - 22:30 UTC+0

€12.50

Het schrijverschap van Hertmans kenmerkt zich door die balans: zijn werk is een intellectuele zoektocht naar wat kunst kan betekenen in de wereld, en hoe dat werkt. In augustus 2013 verscheen zijn veelgeprezen roman Oorlog en terpentijn gebaseerd op nagelaten aantekeningen van zijn grootvaden over de Eerste Wereldoorlog. Voor deze roman werd hij bekroond met de AKO Literatuurprijs, de Vlaamse Cultuurprijs voor de Letteren, de Prijs Lezersjury Gouden Boekenuil,  en genomineerd voor de Man Booker International Prize 2017. Er werden meer dan 250.000 exemplaren van verkocht en het boek verschijnt inmiddels in vierentwintig talen. Zijn meest recente roman De bekeerlinge verscheen in 2016.  In september 2017 publiceerde Hertmans een uiterst actuele, beklemmende en poëtische tekst over de zus van een zelfmoordterrorist Antigone in Molenbeek. Vanaf juni 2018 wordt de hele tekst in een reeks opvoeringen in het theater gebracht. Stefan Hertmans is de 34e gastschrijver aan de Universiteit Leiden. Vanaf september 2018 zal Hertmans met studenten onderzoeken wat lezen in de huidige tijd nog betekent.

Muziek: CLARIONETTEN CAPEL
De Clarionetten Capel is geleidelijk gegroeid vanuit een klarinetkwartet tot de huidige bezetting van twaalf spelers, van hoog (es-klarinet) tot laag (contrabasklarinet). Anders dan het meer gangbare “klarinettekoor” heeft iedere speler zijn/haar eigen stem. Al het repertoire van de Capel is door leden van het ensemble voor deze unieke bezetting gearrangeerd. De Capel bestaat ruim 20 jaar en werkt sinds zeven jaar met Peter Kramers als dirigent.

Tickets

Onderstaand nummer bevat de tickets voor dit evenement in uw winkelwagen. Klik op "Koop Tickets" om bestaande deelnemersinformatie aan te passen en de hoeveelheid tickets aan te passen.
Tickets zijn nog niet beschikbaar

Date:
14 maart, 2019