Joost de Vries

11 april, 2019 20:00 - 22:30 UTC+0

€12.50

Joost de Vries (1983) maakt sinds 2007 deel uit van de redactie van De Groene Amsterdammer, eerst als kunstredacteur, inmiddels als boekenredacteur. Hij schreef onder meer over ironie in tijden van Facebook, culturele pretentie in tijden van populisme, nationale rouw in tijden van Frans Timmermans, publiceerde profielen van Christopher Hitchens, H.J.A. Hofland en Tiger Woods, en interviewde Katie Roiphe, Hilary Mantel en Marte Röling. Samen met Marja Pruis, is De Vries een van de vaste recensenten van Nederlandse literatuur in Dichters & Denkers. Voor de website schrijft hij de column JdV Consumeert. De Vries studeerde journalistiek en geschiedenis in Utrecht. In 2010 verscheen zijn debuutroman Clausewitz waarmee hij in 2011 het C.C.S. Crone-stipendium won. In 2013 verscheen zijn roman De republiek waarmee hij het Charlotte Köhler Stipendium en de Gouden Boekenuil 2014 won. In de 2014 publiceerde hij een essayboek, Vechtmemoires. Zijn meest recente roman uit 2017 is getiteld Oude Meesters.

Het Nederlands Hoornkwartet zal de avond muzikaal opluisteren. Dit kwartet bestaat uit: Miek Laforce, Fokke van Heel, Fred Molenaar en Wouter Brouwer. Alle vier de hoornisten spelen ook bij het Nederlands Philharmonisch Orkest.

Tickets

Onderstaand nummer bevat de tickets voor dit evenement in uw winkelwagen. Klik op "Koop Tickets" om bestaande deelnemersinformatie aan te passen en de hoeveelheid tickets aan te passen.
Tickets zijn niet meer beschikbaar

11 april, 2019
Cost: