Charlotte Mutsaers

4 oktober, 2012 20:00 - 22:30 UTC+0

Charlotte Mutsaers (1942), schrijfster en beeldend kunstenaar, debuteerde in 1983 met Het circus van de geest, waarna meer dan tien romans en essaybundels volgden. Vele prestigieuze prijzen werden haar toegekend. Ze wordt gerekend tot de inventiefste en betoverendste schrijvers in het Nederlandse taalgebied. Ze was de eerste gast in het programma Zomergasten.

Peter Brusse (1936), Bussumer, is een oude bekende bij de Spieghelavonden. Hij was correspondent in Londen en hoofdredacteur van het NOS-journaal. Hij publiceerde diverse boeken over Engeland.

De sopraan Maja Roodveldt zong verscheidene operarollen onder leiding van o.a. Hartmuth Haenchen en Jaap van Zweeden. Zij maakt deel uit van het Groot Omroep Koor. Kerstin Scholten is harpiste bij de Radio Kamer Filharmonie. Ze speelde met bijna alle Nederlandse symfonieorkesten. Maja en Kerstin brengen samen een programma van Schotse en Engelse folksongs, waarvan zij ook een CD opnamen.

4 oktober, 2012