Roxane van Iperen

9 januari, 2019 20:00 - 22:00 UTC+0

€12.50

ROXANE VAN IPEREN (1976) is jurist en publicist. Ze schrijft o.a. voor Vrij Nederland, Het Financieele Dagblad, NRC Handelsblad, het Parool en de Morgen. In 2016 was ze gastcorrespondent Brazilie voor de Correspondent en verscheen haar Roman “Schim der Aarde” waarmee ze de Hebban Debuutprijs won. In 2018 verscheen haar boek “’t Hooge Nest”, het verhaal over de twee joodse zussen – Janny en Lien Brilleslijper – die een van de grootste onderduikadressen van Nederland bestieren in een villa in ’t Gooi, ’t Hooge Nest. Terwijl de laatste Joden in Nederland worden opgejaagd gaat het leven van enkele tientallen onderduikers zo goed en kwaad als het ging door, pal onder de neus van NSB-buren en nazikopstukken. Toch wordt het Nest verraden en de familie Brilleslijper  belandt met het laatste transport in Auschwitz, samen met de familie Frank.

Muziek wordt verzorgd door Klezmertrio Gregor Schaefer, bestaande uit Jiska ter Bals – viool, Pieter van Os – accordeon en Gregor Schaefer – contrabas.

Tickets

Onderstaand nummer bevat de tickets voor dit evenement in uw winkelwagen. Klik op "Koop Tickets" om bestaande deelnemersinformatie aan te passen en de hoeveelheid tickets aan te passen.
Tickets zijn niet meer beschikbaar

9 januari, 2019
Cost: