Pieter Waterdrinker

1 november, 2018 20:00 - 22:30 UTC+0

€12.50

Pieter Waterdrinker groeide op in een familiehotel in Zandvoort. Hij studeerde Russisch, Frans en Nederlands Recht aan de Universiteit van Amsterdam, woonde daarna lange tijd op de Canarische Eilanden en werkte als journalist voor onder meer De Telegraaf, de VPRO en Vrij Nederland. In 1996 vestigde de auteur zich in Rusland, waar hij in hoog tempo onder de achternaam van zijn moeder zijn boeken begon te publiceren die opvielen door de on-Nederlandse thematiek en toon. Waterdrinker woont al twintig jaar samen met de Russische filologe en kookboekenschrijfster Julia Klotchkova, afwisselend in Moskou en Sint-Petersburg. Veel van Waterdrinkers boeken zijn lovend ontvangen. Een belangrijk thema in zijn romans is de onmogelijkheid van de liefde, het falen van de mens in het bereiken van het geluk. Of, zoals het Vlaamse tijdschrift Ons Erfdeel het omschreef: “de ‘hardcore’ van de menselijke ziel”. Inmiddels is zijn werk in het Engels, Duits en Russisch vertaald en zijn de internationale filmrechten voor zijn roman Duitse bruiloft verkocht. Hij brak door met de roman Poubelle (2016) en in 2017 verscheen de sterk autobiografische bestseller-roman Tsjaikovskistraat 40.

Muziek: RENATE VAN RIEL  viool  – en ESTHER DE BRUIJN viool.
Renate van Riel studeerde op het conservatorium Utrecht bij  Phillipp Hirschhorn, Viktor Liberman en Istvan Parkanyi.  Via het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds bespeelt zij een Testore uit 1709. Esther de Bruijn studeerde op het conservatorium Den Haag bij Qui van Woerdekom, Leo Boelens en Jaring Walta. Via het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds bespeelt zij een Leonhard Maussiell uit _+ 1730. Beiden spelen in het Radio Filharmonisch Orkest en zij vormen sinds kort een vast duo.

Tickets

Onderstaand nummer bevat de tickets voor dit evenement in uw winkelwagen. Klik op "Koop Tickets" om bestaande deelnemersinformatie aan te passen en de hoeveelheid tickets aan te passen.
Tickets zijn niet meer beschikbaar

1 november, 2018
Cost: