Maxim Februari

20 september, 2018 20:00 - 22:30 UTC+0

€12.50

Hij studeerde filosofie, Nederlands recht en kunstgeschiedenis in Utrecht, en promoveerde in Tilburg op een proefschrift over de beperkingen van economische rationaliteit.
Hij is docent rechtsfilosofie, faculteit rechtsgeleerdheid, Radboud Universiteit (1998 – 2002). Vanaf augustus 2010 is hij columnist voor de NRC. Zijn columns zijn gebundeld in Ons soort mensen (2011) en Park Welgelegen (2004).

In 2017 verscheen zijn roman Klont, waarover de Volkskrant schreef: ‘Briljante roman van Maxim Februari over hoe mens te zijn in een “gedataficeerde” wereld. Niet eerder verpakte hij zijn zoektocht zo geestig, sprankelend en veelzijdig.’ Klont stond op de shortlist van de Libris Literatuurprijs 2018. De maakbare man (2013), zijn boek over geslachtsverandering, biedt een aantal wetenswaardigheden over hormonen en lichamelijke veranderingen, maar gaat ook kort in op verschillende sociale aspecten van de transitie. In 2008 won hij de Frans Kellendonkprijs voor zijn gehele oeuvre.

Muziek: Hermine Deurloo (mondharmonica) en Rembrandt Frerichs (piano).
Hermine Deurloo studeerde saxofoon aan het Conservatorium van Amsterdam. Na deze studie maakte ze deel uit van het roemruchte Willem Breuker Kollektief waarmee ze over de hele wereld reisde. Gefascineerd door de klank van de chromatische mondharmonica verruilde Hermine Deurloo haar altsaxofoon voor dit kleine instrumentje. En met succes: inmiddels trad ze op met artiesten uiteenlopend van Candy Dulfer tot het Metropole Orkest. Haar CD ‘Glass Fish’ kreeg veel lof en Deurloo speelt van Denemarken tot Italië. Ze improviseert en speelt classics. Zelf als u haar naam nog niet kent, kent u haar geluid. Deurloo geeft in reclames een bekende rookworst net dat extra beetje pit.

Met Rembrandt Frerichs vormt Deurloo al geruime tijd een eigenwijs duo. Frerichs kent het Amerikaanse jazz repertoire, maar past ervoor om de gebaande paden te bewandelen. Op zijn concerten hoor je klassieke muziek en zijn passie voor Arabische muziek, die werd aangewakkerd door zijn twee-jarig verblijf in Egypte. Al op 22-jarige leeftijd debuteerde hij op het North Sea Jazz Festival. In 2007 werd zijn debuutalbum ‘Self Portrait’ genomineerd voor de Edison publieksprijs en trad hij op in de beroemde jazzclub Birdland in New York.

Tickets

Onderstaand nummer bevat de tickets voor dit evenement in uw winkelwagen. Klik op "Koop Tickets" om bestaande deelnemersinformatie aan te passen en de hoeveelheid tickets aan te passen.
Tickets zijn nog niet beschikbaar

20 september, 2018
Cost: