Virtual Event Virtual Event

22 juni, 2021 20:00 - 22:00 UTC+0

Virtual Event Virtual Event
€10.00 – €12.50

In 1995 debuteerde Tommy Wieringa (1967) met de roman Dormantique’s manco. Hij brak door met Alles over Tristan (2002), bekroond met de Halewijn-prijs en genomineerd voor de AKO Literatuurprijs. De echte doorbraak kwam met zijn volgende roman, Joe Speedboot. Hij won er de F. Bordewijk prijs mee en het boek werd in meer dan 10 talen vertaald. In 2006 publiceerde hij Ik was ooit in Isfahaan, een bundel reisverhalen. In 2009 kwam Caesarion uit, dat op de shortlist stond van de prestigieuze International IMPAC Dublin Literary Award 2013.

In 2012 verscheen zijn roman Dit zijn de namen, dat werd bekroond met de Libris Literatuurprijs en de publieksprijs van de Gouden Boekenuil 2013. The Times Literary Supplement schreef over de roman: ‘Highly intelligent. Tommy Wieringa will make you think and keep you reading eagerly to the final page.’ The Guardian roemde de roman als een ’timeless tale of migration’.
Voor de Boekenweek 2014 schreef Tommy Wieringa het Boekenweekgeschenk, getiteld Een mooie jonge vrouw, waarover The Guardian het volgende noteerde: ‘Je beseft dat je met een waarlijk groot schrijver te maken hebt als je gaandeweg bij geen enkel woord meer vraagtekens zet.’
In 2015 verscheen een nieuwe bundel reisverhalen Honorair Kozak, in 2016 gevolgd door een keuze uit Wieringa’s Europese reisverhalen uit Ik was nooit in Isfahaan en Honorair Kozak onder de titel Vrouwen van de wereld.
Na Dit zijn de namen vertelt Tommy Wieringa opnieuw een migrantengeschiedenis met De dood van Murat Idrissi (voorjaar 2017). In oktober 2017 verscheen zijn verpletterende roman De heilige Rita over een vader en een zoon, en over de nieuwe tijd in een traditioneel grensdorp. De heilige Rita is bekroond met de Bookspot Lezers- en Literatuurprijs, publieksprijs Gouden Boekenuil en de Inktaap.
In november 2019 verscheen Totdat het voorbij is, een keuze van de mooiste verhalen over zijn kinderen.

Tickets

Onderstaand nummer bevat de tickets voor dit evenement in uw winkelwagen. Klik op "Koop Tickets" om bestaande deelnemersinformatie aan te passen en de hoeveelheid tickets aan te passen.
Tickets zijn niet meer beschikbaar

22 juni, 2021
Cost: