Ruben van Zwieten

18 maart, 2016 20:00 - 22:30 UTC+0

In het Paasverhaal 2016 zal van Zwieten dit verhaal met het leven anno nu verbinden. De vele bezoekers die bij de vorige avonden van Van Zwieten aanwezig waren, weten wat ze te wachten staat en zullen zich weer bijzonder verheugen.

Predikant Ruben van Zwieten werd gekozen tot theoloog van het jaar 2013. Hij is directeur van de nieuwe Poort te Amsterdam (Zuidas) en Rotterdam (Groothandelsgebouw). Het de bedoeling de Nederlandse samenleving menselijker maken. De Nieuwe Poort is een platform voor iedereen die te midden van het bedrijvige bestaan op zoek is naar reflectie en menselijke maat. De Nieuwe Poort is, zoals van Zwieten het samenvat, ‘een kruising tussen een buurthuis, volksuniversiteit en sociëteit’. Er worden diverse activiteiten georganiseerd zoals Bijbeltafels en Filosofietafels; verder zijn er ontmoetingen met literatuur, theater, debat, kunst en muziek. Om en door het Paasverhaal heen zult u ook kunnen genieten van prachtige muziek.

Nagenieten met een drankje en een hapje.

18 maart, 2016