Pim Westerweel

15 maart, 2016 20:00 UTC+0

De Spieghel Academie stelt kunst, wetenschap en muziek centraal. De opzet van de avonden komt overeen met die van de Spieghelavonden: een spreker en muziek, beide van hoog niveau. Met natuurlijk een goed glas wijn. Alleen is de opzet van Spieghel Academie intiemer en meer gericht op gesprek. Maximaal kunnen er veertig mensen deelnemen. Geeft u zich tijdig op, want vol is vol.

Thema 15 maart: Een goede foto

De in Bussum geboren fotograaf Pim Westerweel, ervoer als 14jarig jongetje, de sensatie van zijn leven. Zijn vader, een verwoed amateur-fotograaf, gaf hem toestemming om met zijn 9×12 platencamera te spelen. Dit zette hem op het spoor van de fotografie. Er waren nog geen fotoacademies in die tijd, maar wel de “Fotovakschool” in Den Haag, waar hij een opleiding volgde. Na zijn diensttijd kreeg hij via Bert Haanstra, een baan aangeboden bij Artis in Amsterdamwaar hij 10 jaar zou blijven om dieren te fotograferen en te filmen. Daaran werkte hij voor onder andere Nieuwe Revu, Televizier en Phonogram. In 1987 initieerde hij, na een bezoek aan het fotofestival in het Zuid-Franse Arles, het FotoFestival Naarden dat nu 40.000 bezoekers trekt.

15 maart, 2016
20:00 UTC+0