A.L. Snijders

9 februari, 2012 20:00 - 22:30 UTC+0

A.L. Snijders (1937) verwierf bekendheid met de verschijning van het boek ‘Belangrijk is dat ik niet aan lezers denk’ uit 2006, een bundeling zogenaamde zkv’s (zeer korte verhalen). Na dat eerste boek verschenen de zkv-bundels ‘Bordeaux met ijs’ en ‘Vijf Bijlen’. Ook publiceerde Snijders de brievenboeken ‘Heimelijke vreugde’ 1 en 2.

Zijn stukjes in de zkv-bundels worden gekenmerkt door een nauwkeurig en geheel eigen taalgebruik. Tommy Wieringa roemde de schrijver ooit door te stellen dat Snijders ‘de meester van de eenharig penseel’ is.

Eind 2010 ontving A.L. Snijders de Constantijn Huygens-prijs voor zijn hele oeuvre.

Het Mieke Honingh Ensemble zal deze Spieghelavond muzikaal omlijsten. Het ensemble kent een ongebruikelijke bezetting: viool, altviool, cello, fluit en gitaar. Alle leden met uitzondering van Peter Floor maken deel uit van het Metropole Orkest. Het zijn: Mieke Honingh – altviool, Vera van der Bie – viool, Annie Tangberg – cello, Mariel van den Bos – fluit en Peter Floor – gitaar.

Het repertoire dat ze deze avond zullen gaan spelen zal bestaan uit werken van o.a. A. Piazzolla, W.A. Mozart en P. Floor.

9 februari, 2012